Witaj na aniball-polska, potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami:

5 ćwiczeń rozciągających, które warto wykonywać w ciąży

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu każdej kobiety. Szykując się na przyjście dziecka na świat, wiele młodych mam zastanawia się, czy istnieją sposoby, dzięki którym można utrzymać kondycję i jednocześnie lepiej przygotować ciało do porodu, aby przebiegał on łagodniej i bez zbędnych komplikacji? Odpowiedź na to pytanie brzmi – tak i co więcej – są to metody polecane przez specjalistów każdej przyszłej matce. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób się rozciągać i ćwiczyć będąc w ciąży, to jesteś w dobrym miejscu. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem.

Czy można ćwiczyć w ciąży?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, odpowiedź na to pytanie jest pozytywna. W wielu przypadkach ćwiczenia są jak najbardziej zalecane. Dzięki nim ciało zostanie przygotowane do zbliżającego się porodu, co ma ogromne znaczenie. Odpowiednie rozciągnięcie i dobra kondycja mogą sprawić, że poród będzie łatwiejszy, potrwa krócej, a świeżo młodej mamie łatwiej będzie wrócić do formy sprzed tego czasu. Jak więc widać – z ćwiczeń przed porodem wynikają same zalety.

Jakie ćwiczenia w ciąży można wykonywać?

Odpowiedź na to konkretne pytanie jest nieco bardziej złożona, niż na poprzednie. Wynika to z faktu, że istnieje wiele rodzajów i grup ćwiczeń, jednak niektóre z nich absolutnie nie nadają się do wykonywania w czasie ciąży, ponieważ istnieje zbyt duże ryzyko wystąpienia kontuzji lub nawet negatywnego wpływu na maluszka. Należy więc ograniczyć się do sprawdzonych metod i aktywności, których skuteczność i bezpieczeństwo zostało potwierdzone przez specjalistów.

Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń jest rozluźnianie bioder. Dzięki niemu sprawisz, że Twoje biodra będą mniej spięte i nie będziesz musiała się tak mocno wysilać się przy chodzeniu. To ćwiczenie można wykonywać przez całą ciążę, w początkowej jej fazie na podłodze, natomiast w zaawansowanej ciąży najlepiej wykonywać je na krześle. Taka aktywność po 5-10 powtórzeniach dziennie na każdą nogę, z pewnością będą odczuwalne i doprowadzą do pozytywnych rezultatów.

Ćwiczenia na piłce w ciąży w 3. trymestrze mają służyć przygotowaniu do porodu maluszka. Dzięki nim wypracujesz sobie kondycję mięśni dna miednicy, które są kluczowe w końcowej fazie ciąży. Panując nad nimi możesz skutecznie przyspieszyć przyjście dziecka na świat, a już z pewnością ułatwi Ci to wytrzymanie całego porodu, będący mimo całego swojego piękna bardzo bolesnym zabiegiem dla kobiety. Ćwiczenia z piłką obejmują m.in. krążenie miednicą w lewo i w prawo podczas siedzenia na piłce.

Zostając przy dnie miednicy, warto wspomnieć o tym, jak można ćwiczyć mięśnie kegla w ciąży w jeszcze inny sposób. Skuteczną metodą pozwalającą szybko wzmocnić te mięśnie w końcowej fazie ciąży, jest korzystanie z naszego produktu, czyli wyjątkowego balonika Aniball. Dzięki niemu z łatwością wyćwiczysz panowanie nad pracą mięśni dna miednicy, co bez wątpienia przyda Ci się w chwili porodu, ale także w połogu. Utrzymując te mięśnie w dobrej kondycji, znacznie łatwiej jest wrócić do formy sprzed ciąży.

Ćwiczenia mięśni dna miednicy są ważne, jednak utrzymanie odpowiedniej kondycji także ma ogromne znaczenie. Stosując wykroki, przyczynisz się do uwolnienia kości krzyżowej poprzez wydłużenie ścięgien podkolanowych. To ćwiczenie jest idealne, jeżeli spodziewasz się dziecka nieprzeciętnie większego. Warto je wypróbować w częstotliwości od 5 do 10 powtórzeń na każdą nogę dziennie, co w zupełności pozwoli zachować Twoją formę fizyczną.

Ostatnim polecanym ćwiczeniem jest coś, co pomoże poczuć ulgę na plecach ciężarnej kobiety. Noszenie dziecka pod sercem to spore obciążenie, sprawiające, że przyszłe matki często odczuwają ból i dyskomfort. Wspomniane ćwiczenia, czyli koci grzbiet służy rozluźnieniu bioder i kości krzyżowej, dzięki czemu zostaną one nieco odciążone, a występujący ból i dyskomfort powinny stosunkowo szybko ustąpić.

Ćwiczeń dla kobiet w ciąży jest jeszcze więcej, jednak należy pamiętać, że niektóre z nich można wykonywać tylko do konkretnego trymestru, ponieważ później mogą być już niebezpieczne.

Dowiedz się więcej o marce Aniball!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Badania kliniczne

Badania kliniczne wykazały, że stosowanie Balonika Aniball jest o wiele skuteczniejszą metodą unikania urazów pochwy podczas porodu niż masowanie krocza!

Zamów Aniball już dziś!

menu_banner1

Popularne
off

Koszyk