Witaj na aniball-polska, potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami:

Ćwiczenia po porodzie

Zarówno ciąża jak i poród mają olbrzymi wpływ na stan zdrowia kobiety. Aby powrócić do pełnej sprawności po porodzie, warto wykonywać ćwiczenia opracowane przez specjalistów z zakresu ginekologii.

Ćwiczenia po porodzie sposobem na powrót do sprawności

W połogu cofają się wszelkie zmiany, które wywołała ciąża i poród. W skutecznym i szybszym powrocie do pełnej formy pomagają działające w tym czasie hormony ciążowe. Chcąc jednak ten proces usprawnić, warto jak najszybciej rozpocząć ćwiczenia, dzięki którym ciało kobiety wróci do stanu sprzed ciąży.

Prawidłowo wykonywane ćwiczenia po porodzie mają wpływ na:

– poprawę samopoczucia,

– błyskawiczne przywrócenie prawidłowego napięcia mięśni brzucha oraz dna miednicy, co ma bardzo duże znaczenie,

– ograniczenie ryzyka wystąpienia powikłań po porodzie,

– przyspieszenie obkurczania się macicy,

– zwiększenie poziomu energii i przyspieszenie przemiany materii.

Jak więc widać, wspomniane aktywności mają wiele zalet i naprawdę pomagają wrócić do formy.

Kiedy wiemy już, jakie korzyści płyną z ćwiczenia po porodzie, to najwyższy czas sprawdzić, jak je wykonywać.

Jakie ćwiczenia wykonywać po porodzie?

Jedną z najważniejszych aktywności w połogu są ćwiczenia oddechowe. W czasie ciąży i porodu kobiety bardzo dużo czasu spędzają w pozycji leżącej, co może powodować zawroty głowy przy wstawaniu z łóżka, a także niedotlenienie organizmu. Wykonując wspomniane ćwiczenia oddechowe, unikniemy tego dyskomfortu, dotlenimy się i poprawimy pracę przepony, która podczas ciąży jest bardzo obciążona.

Istotne są też ćwiczenia przeciwzakrzepowe, które zapobiegają powstawaniu zakrzepów i zastojów w żyłach. Najczęściej są to aktywności angażujące ręce oraz nogi, np. delikatna gimnastyka i rozciąganie.

Bardzo duże znaczenie mają też ćwiczenia mięśni dna miednicy, znane także jako mięśnie Kegla. To one odpowiadają za podtrzymanie narządów znajdujących się w tym miejscu, czyli pęcherza, cewki moczowej, macicy i odbytnicy. Osłabione mięśnie dna miednicy mogą powodować rozmaite dolegliwości np. problemy z utrzymaniem moczu. Istnieje jednak wiele sposobów, aby poprawić ich kondycję. Najprostszym ćwiczeniem jest zaciskanie i rozluźnianie mięśni Kegla w seriach.  Poza wzmacnianiem mięśni, trzeba skupić się także na ich świadomym rozluźnianiu. W nauce relaksacji pomaga innowacyjny produkt, jakim jest wyrób medyczny Aniball. To specjalnie skonstruowany przyrząd, który służy do bardziej efektywnej pracy z mięśniami dna miednicy. Ginekolodzy i uroginekolodzy są zgodni, że uelastycznienie krocza przed porodem minimalizuje ryzyko urazów (takich jak pęknięcie czy nacinanie). Co istotne, trening z balonikiem nie wymusza nienaturalnych pozycji i nie rozszerza pochwy, ponieważ nie wymaga wypychania. Z tego powodu jest całkowicie  bezpieczny dla kobiet. Ponadto został wykonany z hipoalergicznego materiału – silikonu medycznego. Wykonując ćwiczenia z zastosowaniem Aniball można uzyskać zadowalające efekty w bardzo krótkim czasie.

Czego nie robić po porodzie?

Oprócz ćwiczeń zalecanych przez ginekologów i specjalistów położnictwa istnieje także bardzo szeroka grupa aktywności fizycznych, których powinno się unikać w czasie połogu. Chodzi tutaj najczęściej o sporty wyczynowe i wszelkie intensywne ćwiczenia, które wymagają bardzo dużego wysiłku fizycznego m.in. ćwiczenia na siłowni, zajęcia fitness, jazda na rowerze czy bieganie.

Badania kliniczne

Badania kliniczne wykazały, że stosowanie Balonika Aniball jest o wiele skuteczniejszą metodą unikania urazów pochwy podczas porodu niż masowanie krocza!

Zamów Aniball już dziś!

menu_banner1

Popularne
off

Koszyk