Witaj na aniball-polska, potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami:
Joga w ciąży – jak zacząć Jakie są zalety ćwiczeń?

Joga w ciąży – jak zacząć Jakie są zalety ćwiczeń?

Na temat zalet jogi w ciąży wypowiadają się zarówno lekarze specjaliści, jak i kobiety, które doświadczyły pozytywnych skutków ćwiczenia zarówno w trakcie ciąży, jak i połogu. Co daje joga w ciąży?

Joga w ciąży – czego nie wolno? Co jest wskazane?

Decydując się na uprawianie jogi w ciąży, ćwiczenia, które wykonujesz, dotyczą zarówno Ciebie, jak i Twojego dziecka. Musisz mieć na uwadze także swoją aktualną kondycję fizyczną –  jeżeli nie jest zbyt dobra, czas ciąży nie jest odpowiedni na przeciążanie organizmu. Musisz dostosować poziom ćwiczeń do swoich możliwości.

Jeśli natomiast wcześniej praktykowałaś jakąkolwiek aktywność, możesz śmiało zdecydować się na kontynuowanie ćwiczeń, wprowadzając niewielkie modyfikacje, konieczne w przypadku ciężarnych. Miej jednak na uwadze, że w przypadku, w którym ciąża jest w jakikolwiek sposób zagrożona, nie powinnaś wykonywać ćwiczeń bez konsultacji z lekarzem. Jeśli wszystko przebiega bez komplikacji, bez obaw możesz kontynuować uprawianie jogi.

Joga w ciąży – zalety

Należy wspomnieć, że joga jest świetnym sposobem na polepszenie stanu zdrowia nie tylko w ciąży. Poprawia samopoczucie, a także zwiększa poziom endorfin w organizmie. Jeśli natomiast spodziewasz się dziecka, musisz wiedzieć, że regularnie uprawiana joga w ciąży przygotowuje Twoje ciało do dnia porodu.

Uprawianie jogi w ciąży ma również świetny wpływ na psychikę ciężarnej, która w tym okresie z uwagi na szalejące hormony jest narażona na częste zmiany nastroju. Ćwiczenia te pomagają przede wszystkim zrelaksować się i wyciszyć. Łagodzą one występujące u kobiet stany lękowe oraz niepokój spowodowany innymi czynnikami.

Ćwiczenie jogi wzmacnia mięśnie oraz kręgosłup, które wraz z rozwojem dziecka są coraz bardziej obciążone. Pomaga to uchronić się przed bólami pleców oraz łagodzi dyskomfort. Co ciekawe, w walce z tego typu dolegliwościami istotne są również techniki oddechowe i relaksacyjne. Joga skutecznie uczy łagodzenia niepokoju oraz niepewności, a także oczyszcza umysł, wyzbywając się wszelkich negatywnych emocji.

Joga w ciąży – od kiedy praktykować?

Musisz wiedzieć, że rozpoczęcie ćwiczeń jogi powinnaś w pierwszej kolejności skonsultować ze swoim lekarzem. Jeżeli nie stwierdzi on żadnych przeciwwskazań, możesz zdecydować się na wprowadzenie jogi w ciąży. Od którego tygodnia najlepiej zacząć? Ćwiczenia uprawiane od drugiego trymestru są w pełni bezpieczne zarówno dla matki, jak i dziecka. Aby przyniosły założone efekty, powinny być praktykowana aż do dnia porodu.

Jeśli nie miałaś wcześniej kontaktu z jogą, drugi trymestr będzie idealnym czasem na rozpoczęcie. Wtedy też odpowiednio skonsultuj ze swoim lekarzem oraz nauczycielem jogi, jakie ćwiczenia możesz wykonywać samodzielnie w domu. W przypadku, w którym jesteś na początku ciąży i chcesz dopiero rozpocząć praktykę, koniecznie skonsultuj to z lekarzem. Zalecane będzie również, abyś rozpoczęła ćwiczenia pod okiem nauczyciela. Dla swojego bezpieczeństwa nie rozpoczynaj swojej przygody z jogą w ciąży w domu bez uprzedniego zgromadzenia niezbędnej wiedzy od specjalistów.

Jeżeli jednak praktykowałaś już wcześniej jogę, możesz rozpocząć wykonywanie ćwiczeń w pierwszym trymestrze swojej ciąży. Pamiętaj jednak, że w tym czasie jesteś bardziej narażona na ryzyko poronienia. Dlatego też uważnie słuchaj swojego ciała i nie rozpoczynaj praktyki na samym początku ciąży, jeśli wcześniej nie miałaś z jogą wystarczającej styczności.

Joga w ciąży

Jak widzisz, joga w ciąży przynosi wiele korzyści –  potrafi złagodzić odczuwany przez ciężarną ból, a także dodać kobiecie potrzebnej energii. Jeżeli jednak odczuwasz jakiekolwiek negatywne skutki związane z uprawianiem tej aktywności, bez wahania skonsultuj swoją praktykę z lekarzem prowadzącym. Możesz bowiem wykonywać pewne pozycje niepoprawnie, co nie pozostanie bez wpływu na rozwijające się maleństwo.

Pamiętaj, że dbasz teraz zarówno o zdrowie swoje, jak i swojego dziecka. Skupiaj się na oddechu oraz medytacji, dzięki temu przejdziesz gładko przez całą ciążę, okres porodu i połóg.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Badania kliniczne

Badania kliniczne wykazały, że stosowanie Balonika Aniball jest o wiele skuteczniejszą metodą unikania urazów pochwy podczas porodu niż masowanie krocza!

Zamów Aniball już dziś!

menu_banner1

Popularne
off

Koszyk