Witaj na aniball-polska, potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z nami:
Trening siłowy w ciąży – czy w ciąży można ćwiczyć na siłowni?

Trening siłowy w ciąży – czy w ciąży można ćwiczyć na siłowni?

Odpowiednia ilość aktywności fizycznej odgrywa ogromną rolę w naszym życiu. Nie tylko pozwala cieszyć się lepszym samopoczuciem i podwyższonym poziomem energii, ale także stanowi nieocenioną broń w walce o uzyskanie bądź utrzymanie pięknej sylwetki. Która z nas nie chciałaby cieszyć się jędrnym, silnym ciałem? W tym celu odbywamy liczne treningi i uprawiamy rozmaite rodzaje sportów. Wiele pań zastanawia się, czy w ciąży można ćwiczyć na siłowni. W końcu to czas, w którym musimy szczególnie na siebie uważać tak, aby nie narazić na problemy zarówno siebie, jak i własne dziecko. Doskonale wiemy, że takie wątpliwości są zupełnie naturalne, dlatego przygotowaliśmy kompendium wiedzy, które pozwoli pozbyć się ich raz na zawsze.

Czy można chodzić na siłownię w ciąży?

Zacznijmy od odpowiedzi na to tak często zadawane pytanie – czy można chodzić na siłownię w ciąży? Jak najbardziej! Należy jednak robić to z większą rozwagą i właściwie do tego przygotować. Aktywność fizyczna jest wskazana u przyszłych mam, gdyż znacząco może przyczynić się do zmniejszenia dyskomfortu wynikającego z takich dolegliwości jak bóle pleców czy częste uczucie ogólnego zmęczenia. Ćwiczenia na siłowni dla ciężarnych muszą jednak nieco różnić się od tych dla pozostałych kobiet. Tylko wtedy nie będą one wiązały się z niepotrzebnym ryzykiem.

Na początek najrozsądniej skonsultować swoje plany z lekarzem, który oceni, na jak wiele możemy sobie pozwolić. Nie zapominajmy o tym, że kobiety spodziewające się dziecka, szybciej się męczą, dlatego należy dostosować tempo do obecnych reakcji organizmu. W trakcie treningu regularnie warto monitorować tętno i traktujmy pojawienie się zadyszki jako sygnał do zwolnienia. Ćwiczenia na siłowni w ciąży muszą być tak dobrane, żeby ryzyko upadku i innych urazów było minimalne. Należy też zrezygnować z przysiadów, skoków i podskoków, brzuszków i podnoszenia sporych ciężarów. Ogólna zasada brzmi tak, aby unikać wykonywania gwałtownych, energetycznych i zdecydowanych ruchów, które mogą doprowadzić do nagłego wzrostu pulsu oraz wywołać skurcze macicy. Ćwiczenia z obciążeniem w ciąży, jeśli jest ono zbyt duże, także nie są dobrym pomysłem. Najlepiej poprzestać na hantlach. Co więc sprawdzi się u przyszłych mam?

Trening stworzony z myślą o potrzebach kobiet w ciąży

Komponując swój trening, trzeba uwzględnić etap ciąży, na którym się znajdujemy. W pierwszym trymestrze świetnie sprawdzą się lekkie ćwiczenia relaksujące, rozciąganie, joga oraz marszobiegi i biegi na bieżni, jednak przy zachowaniu stosownego tempa tak, aby zbytnio się nie przemęczać.

Jakie ćwiczenia w ciąży na siłowni będą najlepsze w drugim trymestrze? Przede wszystkim te, których zadaniem jest wzmocnienie mięśni brzucha i dna miednicy. Doskonałą opcją będzie pilates i wszystko to, co sprawia Ci przyjemność, a nie stwarza zagrożenia. Aby podjęte działania były jeszcze bardziej efektywne warto zaopatrzyć się w nasz produkt medyczny Aniball, który ułatwi prowadzenie treningu rozluźniania mięśni dna miednicy i pozwoli uniknąć komplikacji w trakcie porodu. Można stosować go w domowym zaciszu, gdyż jest na tyle prosty w obsłudze, że każdy poradzi sobie z tym bez większego problemu. Znakomitym pomysłem będą również ćwiczenia na siłowni dla ciężarnych z wykorzystaniem piłek, które posiada w swoim wyposażeniu wiele placówek tego rodzaju. Doskonale złagodzą one bóle stawów i pleców oraz pozwolą na poprawę samopoczucia.

Jeżeli sama nie jesteś pewna, jak powinny wyglądać Twoje treningi, znakomitą opcją będzie nawiązanie współpracy z trenerem personalnym. Jego wiedza, doświadczenie i kwalifikacje pomogą w stworzeniu dopasowanego do indywidualnych potrzeb, kondycji i stanu zdrowotnego zestawu poszczególnych aktywności fizycznych. Teraz gdy już wiesz, czy można chodzić na siłownię w ciąży, z pewnością jesteś spokojniejsza. Pamiętaj jednak o tym, by na bieżąco uzupełniać węglowodany i płyny, a także wsłuchuj się w to, co ma Ci do przekazania Twoje ciało. Zrezygnuj z treningu gdy będziesz miała akurat słabszy dzień lub zwyczajną ochotę na to, by po prostu wypoczywać w domowym zaciszu. Sama określ, jakie ćwiczenia w ciąży na siłowni sprawiają Ci największą przyjemność i dbaj o siebie w komfortowych warunkach!

Poznaj także 5 ćwiczeń rozciągających, które warto wykonywać w ciąży

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Badania kliniczne

Badania kliniczne wykazały, że stosowanie Balonika Aniball jest o wiele skuteczniejszą metodą unikania urazów pochwy podczas porodu niż masowanie krocza!

Zamów Aniball już dziś!

menu_banner1

Popularne
off

Koszyk